لودینگ

کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان

سنگ های ساختمانی از دیرباز نقش جدایی ناپذیری در صنعت ساختمان سازی داشته و در این بین تراورتن به عنوان یکی از کاربردی ترین آن ها است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به ارزیابی کاربرد تراورتن در ساختمان بپردازیم. در این محتوا از وب سایت سنگ حمید به معرفی کاربردهای سنگ تراورتن بر اساس مزایا و معایبی که دارد می پردازیم و سپس سعی خواهیم کرد به صورت مقایسه ای بررسی از تراورتن در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی داشته باشیم،پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد سنگ تراورتن

کاربری سنگ تراورتن

با توجه به یک سری ویژگی و خصوصیت ذاتی سنگ تراورتن،عمده کاربری آن در جهت پوشش نمای بیرونی ساختمان است. قطعا شما به یاد دارید که در سالیان قبل عمدتا از سنگ های گرانیت در نما ساختمان استفاده می شد اما به دلیل درصد بالا سقوط این سنگ در ارتفاع،به مرور زمان استفاده از آن کم رنگ تر شد و حال تراورتن جایگزین آن گردید و دلیل اصلی نیز وجود حفره هایی بر روی سطح آن بود که موجب شد تا چسبندگی آن به ملات بیشتر شود. کاربری سنگ تراورتن در سایر کشورها در داخل ساختمان است. به فرض در اروپا از آن برای اجرای نما داخلی باستانی استفاده می شود. کاربری ها به شرح زیر است:

  • استفاده در نمای بیرون ساختمان
  • استفاده در بده راه پله
  • کاربری در بدنه پارکینگ
  • ورودی ساختمان و لابی

در پایان لازم می دانم تا معرفی از پند برند مطرح سنگ تراورتن داشته باشیم که در این بین می توان به تراورتن دره بخاری محلات و تراورتن عباس آباد محلات اشاره کرد که یکی از آنها برند تراورتن کرم و دیگری برند سنگ های تراورتن سفید است.

یکی از مواردی که امکان دارد انتخاب تراورتن را برای شما سخت کند،بر می گردد به تنوع بالا معادن آن و این که برای هر زمینه رنگ، معادن متعددی در ایران وجود دارد و انتخاب بهترین تراورتن یکی از چالش های اساسی است و ما سعی می کنیم در محتواهای بعدی به بررسی این مسئله بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

تلفن
09131314311
آدرس
اصفهان-منطقه صنعتی پلیس راه نجف آباد-سنگبری جبال
ایمیل
hamidstone@gmail.com

تماس با ما