لودینگ

تفاوت سنگ تراورتن حاجی آباد و دره بخاری

سنگ تراورتن از معادن متعدی در ایران برخوردار است و در این محتوا قصد داریم به تفاوت تراورتن دره بخاری با تراورتن حاجی آباد بپردازیم. ابتدا معرفی هر چند کوتاه از 2 برند نام برده خواهیم داشت و سپس سعی می کنیم تا به صورت کامل، به شرح تفاوت های موجود بین این دو سنگ بپردازیم. تا انتها این مقاله از وب سایت سنگ حمید، با ما همراه باشید.

اطلاعات تکمیلی سنگ های تراورتن نام برده به شرح زیر است که عبارت اند از:

  1. تراورتن دره بخاری: این تراورتن دارای زمینه رنگ کرم، کرم روشن و کرم بژ است و البته درصدی از سورت آن مایل به زمینه رنگ سفید نیز می باشد. عمده برش آن به صورت بیموج است و یک سورت دیگر از آن وجود دارد که از نظر طرح و نقش به صورت موج پیچ است. عمده کاربری تراورتن دره بخاری، در نماهای رومی و کلاسیک است. از آن به صورت یکدست در نما استفاده می شود. معدن آن در محلات قرار دارد.
  2. تراورتن حاجی آباد: معدن این برند نیز در محلات قرار دارد. زمینه رنگ اصلی آن کرم و سورت ابروبادی یکی از بارزترین سورت های آن است. نسبتا تراکم بالایی دارد و با اصطلاح عامیانه تر می توان گفت که این تراورتن استخوانی است.
تفاوت تراورتن حاجی آباد و دره بخاری

تفاوت تراورتن دره بخاری و حاجی آباد

از مهمترین تفاوت هایی که بین این دو سنگ تراورتن می توان مطرح کرد، عبارت اند از:

  • تخلخل و حفره در دره بخاری به نسبت بیشتر است.
  • تراکم تراورتن حاجی آباد به نسبت بالاتر است.
  • ساب پذیری و براقیت تراورتن حاجی آباد به نسبت بیشتر است.
  • درصد بازه رنگ کرم روشن مایل به سفید در تراورتن دره بخاری بیشتر است.

کلام آخر:

هر دو سنگ تراورتن از معادن محلات می باشند و جز بهترین سنگ های تراورتن در بازار به شمار می آیند و در این بین می توان درصد سورت های با بازه رنگ سفید بیشتر برای سنگ تراورتن دره بخاری نسبت به تراورتن حاجی آباد یافت. کاربری هر دو سنگ در نمای بیرونی ساختمان است و علاوه بر آن می توان در فضای داخلی ساختمان نیز استفاده کرد. جهت دریافت لیست قیمت با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس

تلفن
09131314311
آدرس
اصفهان-منطقه صنعتی پلیس راه نجف آباد-سنگبری جبال
ایمیل
hamidstone@gmail.com

تماس با ما